Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website gebruikt cookies en verzamelt daarmee informatie over het gebruik van de website onder andere om deze te analyseren en te verbeteren en voor social media. Wil je meer weten over deze cookies, lees dan onze privacy disclaimer en de uitleg over cookies
Door hiernaast op "Akkoord" te drukken, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies en het verzamelen van informatie aan de hand daarvan door ons en door derden. Wil je niet alle soorten cookies toestaan, klik dan op "Cookie instellingen aanpassen".

1118090_sliders-website_campagnebeeld.jpg

Meest gestelde vragen

Hier vind je de meest gestelde vragen en hun antwoorden. Staat je vraag er niet tussen, dan kun je  contact opnemen met uw contactpersoon.

Veel gestelde vragen over inschrijfprocedure en de woningen
Ik heb interesse in het huren van een woning in Hof van Werkeren? Wat moet ik doen?

Via deze website kunt u zich inschrijven om in aanmerking te komen voor één van de huurwoningen binnen het project. U krijgt hierbij toegang tot een online dossier, zodat elke kandidaat in staat is om documentatie online aan te leveren ter controle. Nadat de benodigde documenten zijn aangeleverd, krijgt u bericht of u voldoet aan de huurvoorwaarden en of u de woning krijgt toegewezen van uw voorkeur.

Welke inkomenseisen gelden er om te huren?

Om in aanmerking te komen voor een woning in Hof van Werkeren toetsen wij uw inkomen en stellen daarbij de volgende eisen:
Het bruto jaarinkomen (verminderd met eventuele betalingsverplichtingen, zoals alimentatie, hypotheken, persoonlijke leningen e.d.) moet zo hoog zijn als:

Bij 1 inkomen:

Minimaal 50x de kale maandhuur voor alleenverdiener

Bij 2 inkomens:

Samen minimaal 70x de kale maandhuur (waarbij minimaal 30x de kale maandhuur per persoon de ondergrens is).

Wat zijn de inkomenseisen?

Indien u in loondienst bent: vakantiegeld, vaste bonus en een vaste 13e maand worden meegerekend bij het bepalen van het bruto jaarinkomen. Flexibele bonussen, winstuitkering en vergoeding voor een lease-auto worden niet meegenomen in de inkomenstoetsing.

Indien u gepensioneerd bent: Uw totale jaarinkomen van uw AOW en pensioen(en). (de meest recente jaaropgaven bij elkaar opgeteld).

Indien u eigen vermogen heeft: Vrij beschikbaar vermogen op een Nederlandse bankrekening kan gebruikt worden indien niet (volledig) wordt voldaan aan de inkomenseis op basis van inkomen uit loondienst. Deelt u het totale eigen vermogen door 10 en tel het bedrag op bij uw bruto jaarinkomen.

Indien u zelfstandig ondernemer bent: Het bruto jaarinkomen wordt berekend op basis van uw netto bedrijfsresultaat.

Let op: heeft u vaste financiële verplichtingen zoals aflossingen op hypotheek, leningen of alimentatie? Deze worden meegenomen in de inkomensberekening.

In 10 stappen naar uw eigen woning

In 10 stappen naar uw eigen woning

U kunt zich online inschrijven via uw eigen persoonlijke dossier (iDD). Via de digitale weg kunt u uw interesse kenbaar maken, uw voorkeuren doorgeven, uw gegevens achterlaten en de benodigde bijlagen uploaden.

Hieronder leggen wij uit welke stappen u moet doorlopen.

Stap 1: Schrijf u vrijblijvend in via deze website!
Stap 2: Vervolgens ontvangt u een mail om een wachtwoord aan te vragen voor uw persoonlijke digitale dossier (het IDD), hiermee kunt u inloggen. Goed om te weten uw gebruikersnaam is uw email-adres, en wachtwoord mag u zelf kiezen. 
Stap 3: Vul uw persoonlijke en financiële gegevens in uwe persoonlijke digitale dossier.
Stap 4: Voeg de financiële en persoonlijke documenten toe in het digitale dossier.
Stap 5: Uw heeft in het inschrijfformulier uw woningvoorkeur opgegeven. Wilt u deze wijzigingen kan die via de knop - woningvoorkeur wijziging - in uw persoonlijke dossier. 
Stap 6: Wanneer uw dossier compleet is zal het verhuurteam uw dossier beoordelen.
Stap 7: Is uw dossier compleet en akkoord? Op basis van animo en uw persoonlijke woonvoorkeur wijzen wij u een woning toe.
Stap 8: U mag de woning accepteren (niet bindend).
Stap 9: Teken uw huurcontract bij ons op kantoor.
Stap 10: Wacht tot uw woning gereed is. Neem uw sleutel in ontvangst! De woningen worden naar verwachting vanaf 2de kwartaal 2018 opgeleverd. Dit is echter een prognose! Elke aansprakelijkheid inzake verwachte datum van oplevering onzerzijds is uitgesloten. U ontvangt de definitieve ingangsdatum van oplevering tijdig.

Welke documenten moet ik uploaden in mijn dossier?

Om in aanmerking te komen voor een woning vragen wij u, zodra u uw inschrijving bent gestart, gegevens te uploaden in uw eigen persoonlijke online dossier (IDD). Om het makkelijker voor u te maken, vragen we in uw persoonlijk dossier alleen naar de documenten die in uw situatie van toepassing zijn. Wij raden u aan eerst alle documenten klaar te zetten op uw computer als losse bestanden.

Maak veilige kopieën van uw documenten d.m.v.:

- Schrijf op de kopie dat het een kopie is en vermeld de datum
- Schrijf op de kopie “Ten behoeve van huurwoning Hof van Werkeren”
- Haal het BSN-nummer op uw documenten door (op alle documenten waar dit staat!)
- Zorgt u ervoor dat u duidelijk leesbare JPG of PDF-bestanden upload. Wanneer een document uit meerdere pagina’s bestaat, voegt u deze dan samen tot één PDF. Let op: zorg dat de grootte van uw bestanden niet groter is dan totaal 32 MB. Dit is het maximum dat u kunt uploaden.

Welke documenten uploaden?

Wanneer u in loondienst bent:

Werkgeversverklaring (en als u met partner huurt, van beiden).
3x kopie salarisstrook, meest recente maanden (en als u met partner huurt, van beiden).
3x kopie bankafschrift met storting van salaris
Wanneer u gepensioneerd bent of een uitkering geniet:

De jaaropgave (afgelopen jaar) van uw pensioen/ AOW
3x kopie bankafschrift met storting van pensioen/ AOW
Wanneer u zelfstandig ondernemer bent:

Balans, winst- en verliesrekening van de 2 meest recente jaren (dezen opgesteld door een accountant)
Prognose 2017
Uittreksel uit het Kamer van Koophandel register

Wanneer (een deel van) uw inkomen afkomstig is uit eigen vermogen:

Het vrij beschikbare vermogen op een Nederlandse bankrekening middels een kopie dagafschrift.
Wanneer u een koopwoning op uw naam heeft staan:

En deze is verkocht, dan moet u aanleveren:

(Voorlopige) koopakte
Jaaropgave(n) van hypotheekverstrekker
Hypotheekverklaring
Uittreksel uit de gemeentelijke basisadministratie
Of u houdt de hypotheek aan (het inkomen dient voldoende te zijn om de hypotheeklasten en de huurkosten te dragen), dan moet u aanleveren:

Jaaropgave(n) van hypotheekverstrekker Hypotheek
Verklaring van uw hypotheekverstrekker
Uittreksel uit de gemeentelijke basisadministratie

Wanneer u een huurwoning heeft:

Verhuurdersverklaring van uw huidige verhuurder
Uittreksel uit de gemeentelijke basisadministratie

Wanneer u inwonend bent:

Uittreksel uit de gemeentelijke basisadministratie

Hoe verloopt de toewijzing?

Aan de hand van de gestelde inkomenseis, de beschikbaarheid én de uitkomst van finale credit-check kunt u in aanmerking komen voor een woning. Let op! Alleen complete inschrijvingen (dus de juiste geüploade documenten) nemen we in behandeling.

Wij streven ernaar het verhuurproces zoveel mogelijk digitaal te laten verlopen. Door de digitale verwerking kunnen we sneller reageren, u beter ondersteunen en kunt u alles vanuit huis organiseren. Via de digitale weg kunt u uw interesse kenbaar maken, uw voorkeuren doorgeven, uw gegevens achterlaten en de benodigde bijlagen uploaden.

Vanzelfsprekend staan wij u ook graag persoonlijk te woord en helpen wij u, zowel digitaal als in persoon, bij het vinden van de voor u perfecte woning.

Kan ik als student huren? Kan een familielid garant staan?

Nee, het is alleen mogelijk om te huren met voldoende inkomen volgens de inkomenstoets, waarbij maximaal 2 inkomens tot een gemeenschappelijk inkomen gezien mogen worden. Er worden dan ook geen garantstellingen door derden (bijvoorbeeld ouders) geaccepteerd.

 
Zijn er inschrijfkosten voor dit project?

U hoeft geen inschrijfkosten te betalen en er zijn geen bemiddelingskosten. Uiterlijk voor de sleuteloverdracht dient de eerste maand huur en de eventuele borg te zijn betaald.

 
Wat is de minimale huurperiode?

De te sluiten huurovereenkomst geldt voor minimaal 12 maanden en daarna geldt er opzegtermijn van één volle kalendermaand.

Wanneer worden de woningen opgeleverd?

De verwachte oplevering is eind april 2018. Dit is een prognose en kan nog wijzigen. De definitieve ingangsdatum zal tijdig, doch uiterlijk vier weken van te voren, aan de huurder bekend gemaakt worden.

 
Telt een uitkering als inkomen?

Een uitkering wordt, wanneer dit het tweede inkomen betreft, meegenomen bij de berekening. Doorgaans is één uitkering niet voldoende om de inkomenseis te halen voor de woningen binnen dit project.

 

Waar kan ik parkeren?

Men kan parkeren in de daarvoor bestemde parkeervakken. Bij de blokken 1 t/m 6 zal er een binnenterrein worden gerealiseerd met diverse parkeerplaatsen. Bij de blokken 7 en 8 worden parkeerplaatsen aan de straatzijde gerealiseerd. Bij een aantal hoekwoningen is het tevens mogelijk om op de kavel te parkeren.

Kan in huursubsidie ontvangen voor deze woning?

De woningen in Het Nieuwe A worden verhuurd in de vrije sector. Het is niet mogelijk om huurtoeslag aan te vragen. Enkel voor sociale huurwoningen met een maximale huurprijs van € 710,68 (prijspeil 2016) kunt u huurtoeslag aanvragen.

 
Hoe zijn de wanden afgewerkt?

De wanden worden saus klaar afgewerkt, wat betekent dat nieuwe bewoners de wanden direct kunnen sausen. De plafonds worden afgewerkt met spuitwerk.

Wat voor keuken is er in de woning?

Er zal een Bribus keuken geplaatst worden met Siemens inbouwapparatuur zoals combi-oven, vaatwasser en koelvriescombinatie. De kleurstelling is hoogglans wit, waarbij het werkblad gemaakt is van Royal Stone Composiet, kleur black starlight.  

Hebben alle zolders een slaapkamer?

Nee, niet alle zolders zijn ingedeeld met een extra kamer. Wel is er een mogelijkheid deze zelf te creëren. Kijk bij het aanbod voor de zolderindeling op de plattegronden.

Hoe ziet de badkamer eruit?

De badkamer beschikt over donker grijs tegelwerk op de vloer en witte wandtegels. Er is sprake van een inloopdouche voorzien van hardglazen scherm, wastafel met twee mengkranen, rechthoekige spiegel en een zwevend toilet.  

Door wie mag de woning worden bewoond?

Degene die de huurovereenkomst tekenen zijn de bewoners. Bij de toetsing wordt rekening gehouden met het hoofdinkomen en in geval van een partner wordt het 2e inkomen voor 50% meegenomen. Na de verhuizing moet(en) de bewoner(s) zich inschrijven bij de Gemeentelijke Basis Administratie. 

Hoe worden de woningen toegewezen?

Bij de inschrijving kunnen alle kandidaten hun voorkeuren aangeven t.a.v. het beschikbare aanbod. Mochten er meerdere kandidaten per woning zijn dan wordt er geloot. Indien men als enige op een woning heeft gereageerd en met voldoet aan de voorwaarden, dan kan de betreffende woning doorgaans direct toegewezen worden. Dit laatste is tevens afhankelijk van het totale aantal geïnteresseerde kandidaten.

Wanneer zijn de woningen klaar en kan ik verhuizen?

Volgens de huidige planning worden de woningen in het tweede kwartaal van 2018 opgeleverd. Let op! Dit is een prognose. Dit kan door bijvoorbeeld weersomstandigheden of een aanpassing of vertraging in de bouwwerkzaamheden worden bijgesteld. Over de definitieve datum zullen wij u informeren.

Mag er een laminaatvloer gelegd worden?

Het aanbrengen van een laminaatvloer is toegestaan, mits men rekening houdt met een aantal voorwaarden. Deze voorwaarden hebben betrekking op het gebruik van een juiste ondervloer.